Veel gestelde vragen
Betalen - Ruilen - Retourneren
Waarom kan ik niet met een creditcard betalen ?
Helaas hebben wij de creditcard betaalmogelijkheid uit onze webwinkel moeten verwijderen. Wij verzoeken u dan ook om liever met Ideal of Bancontact te betalen.
De reden hiervoor is dat sommige internetcriminelen via een creditcard frauduleuze betalingen kunnen verrichten (bijv. met een gestolen creditcard). In de meeste gevallen wordt een frauduleuze betaling dan door de creditcardmaatschappij teruggedraaid. Het door de verkoper ontvangen bedrag wordt teruggeboekt naar de koper. De verkoper (bijv. webwinkel) lijdt schade omdat de goederen immers allang zijn opgestuurd. Het terugvinden van de goederen is zo goed als onmogelijk.
Het aanhouden van een reguliere creditcard betaalmogelijkheid in onze webwinkel zou dan betekenen dat wij de geleden schades in onze prijzen door zouden moeten rekenen. Echter, op deze manier benadelen wij onze eerlijke klanten en bieden wij internetcriminelen een kans om ons en andere mensen op te lichten. Dit kunnen wij niet verenigen in onze bedrijfsmentaliteit.
Waarom kan ik niet met PayPal betalen?
Wij hebben onze samenwerking met PAYPAL helaas moeten stoppen.
De reden hiervoor is dat sommige internetcriminelen via PAYPAL frauduleuze betalingen kunnen verrichten (bijv. met een gestolen creditcard). Aangezien PAYPAL koper-bescherming (en geen verkoper-bescherming) garandeert wordt een frauduleuze betaling door PAYPAL teruggedraaid. Het door de verkoper ontvangen bedrag wordt (weken later) terugeboekt naar de koper. De verkoper lijdt schade omdat de goederen immers alang zijn opgestuurd. Het terugvinden van de goederen is zo goed als onmogelijk.
Het aanhouden van een PAYPAL betaalmogelijkheid in onze webwinkel zou dan betekenen dat wij de geleden schades in onze prijzen door zouden moeten rekenen. Echter, op deze manier benadelen wij onze eerlijke klanten en bieden wij internetcriminelen een kans om ons en andere mensen op te lichten. Dit kunnen wij niet vereningen in onze bedrijfsmentaliteit.
Hoe kan ik iets ruilen of retourneren?
Voor informatie betreffende ruilen en retourneren klik hier
Hoe kan ik betalen?
Betaalmethoden en verzendvoorkeuren:
- U kunt uw bestelling in onze vestiging bij afhalen (enkel op afspraak) afrekenen met internetbankieren of middels een betaalverzoek via WhatsApp.
- IDEAL - internetbankieren. U betaalt via uw eigen bank middels een internetoverboeking. Uw bijdrage in de verzendkosten is € 8.95 voor een aangetekende zending binnen NL. Naar Belgie bedragen de verzendkosten is € 15.95
- Remboursbetaling. U betaalt 50% vooruit per bank. Het resterende bedrag plus verzendkosten betaalt u aan de postbode. De kosten van een rembourszending bedragen € 25,-
Garantie en Kwaliteit
Hoe weet ik zeker dat ik ECHT goud en ECHTE diamanten koop?
Al onze sieraden zijn voorzien van een goudkeurmerk (zie link voor pdf-bestand onder). Een keurteken is uw zekerheid dat u echt goud gekocht heeft. De Waarborgwet 1986 garandeert dat een voorwerp met volgens de wet vastgestelde keurtekens het juiste gehalte aan edelmetaal bevat. Keurtekens zijn uw waarborg, uw wettelijke bescherming.
Bij sieraden met diamanten / briljanten ontvangt u een echtheidscertificaat (zie voorbeeld hieronder) behorende bij de door u aangekochte diamanten sieraad. Op dit certificaat is o.a. het steengewicht, kleur, zuiverheid en slijpselvorm van de diamant vermeld.
Elk sieraad is met zorg onderzocht door een gediplomeerde DGI (Dutch Gemmological Institute) expert. De edelstenen en parels zijn gegradueerd volgens internationale GIA standaards. (Gemmological Institute of America). Met dit certificaat kunt u erop vertrouwen dat uw aankoop de juiste is geweest.
Indien u het sieraad liever wenst af te halen, dan kunnen we in uw bijzijn de diamanten ook met een diamant-tester testen.
Voorbeeld van een NL - goudkeurmerk: (pdf bestand te openen in nieuw tabblad)
Heb ik garantie op de sieraden?
Op al onze sieraden geven we een jaar fabrieksgarantie. Het verlies van diamanten, edelstenen en andere onderdelen van een sieraad, alsmede mechanische beschadigingen vallen niet onder de garantie.
Verzending en levertijden
Cadeau verpakking
Al onze sieraden zijn voorzien van een cadeauverpakking en een gratis poetsdoekje. Sieraden met diamanten / briljanten zijn tevens voorzien van een echtheidscertificaat. Hieronder ziet u enkele voorbeelden van onze verpakkingen.
Hoe weet ik zeker dat ik de sieraden thuis krijg?
Alle sieraden kunt u op afspraak komen bezichtigen en eventueel ter plaatse kopen. Indien u te ver weg woont dan kan het sieraad per post naar u worden opgestuurd. Wij besteden de grootst mogelijke zorg aan uw bestelling. Het poststuk wordt aangetekend naar u verstuurd. Met de track en trace code kunt u de zending op het internet volgen via www.tracktrace.nl.
Wat is de levertijd van de sieraden?
Na ontvangst van de betaling ontvangt u de sieraden binnen een termijn van 1 tot 3 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Aangetekende zending. Verzekerd tegen vermissing of schade. Uw bijdrage bij een aangetekende zending bedraagt € 8.95 binnen NL. Naar Belgie bedragen de verzendkosten is € 15.95
Bij een rembourszending betaalt u 25 euro verzendkosten.
Met welke dienst verzenden jullie?
Uw bestelling wordt discreet verpakt en aangetekend met Post-NL verzonden.